Ännu en helg

Så var det söndag kväll. Igen har jag samma önskan sm de senaste fyra veckorna;låt oss få vara friska nu så att vi kan få något gjort! I flera dagar har jag kännt av öronvärk och igår när jag åkte för att hänga med Nette en stund på kvällen så blev jag sämre för varje minut som gick! Till sist åkte jag in till akuten men fick rådet att ta nässpray och burana, lika glad som alltid blev jag över att höra det så klart.. 
 
När jag kom hem tog jag in Panadol och Burana, två olika nässpray och C hackade lök i gasbinda till mej som jag lade mot örat, med ett pannband över. När vi sedan gick sova sa han att jag såg ut som om jag skulle på skidträning nästa morgon direkt ur sängen, haha. Som vanligt kunde jag inte sova, har haft så svårt att sova nu i en vecka och varit vaken till 1-2 varje natt. Inatt somnade jag till sist runt halv 3. Men örat är bättre och mycket tacksam för det är jag!
 
Idag har vi hängt hela dagen hos Cs föräldrar, Franks faster och gudfar var hemma över helgen! Blev bjuden på mat, med världens godaste kantarellsås! Alltså jag kunde äta den ut burk! Jag bakade en kladdkaka där så det åt vi till efterrätt. Nu är vi hemma, helt slut efter en hel dag med folk omkring! Frank har sovit dåligt idag så han tar en kvällsnap vilket vi vanligtvis försöker undvika, han blir så kvällspigg då.
 
Imorgon skall jag till stan, jag skall luncha med en kompis, storhandla och sen gå på akupunktur. I veckan har vi planerat in lite små saker som jag hoppas blir av, är trött på att vara hemma och sjuk nu. Men alla, verkligen alla verkar vara sjuka nu så det är ju tyvärr bara att ta det som det är. Jag blir inte orolig fast Frank har hög feber, inte äter eller hostar mycket. Det är ju vad det är, barn blir sjuka, inte värre än så.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0