Matmotivation

De senaste veckorna har vårt liv varit rutinlöst. Sjukdomar har avlöst varandra hela tiden och våra vardagsrutiner är som bortblåsta. Något som märks direkt när det blir såhär är att kylskåpet är antingen tomt eller fullt med råvaror som inte kan bli till något. Oftast blir det småhandlat flera gånger i veckan och det blir dyrt. Igår åkte vi således till stan jag och Frank med en lång handelslista. Före vi åkte satt jag i vad som kändes som en evighet och försökte komma på veckans matlista. Ibland är det som att vi äter samma sak om och om igen och trots att vi har en lista med förslag just för såna stunder så kom jag inte på nåt. 
 
Att göra mat är ibland bara det, att göra mat. Men ibland så är matlagning även en hobby för mej, ett sätt att vara kreativ. Så igår blev det sist och slutligen grönsaksrisotto med stekt röding. Jag har aldrig gjort risotto förrut, men det var ju inte alls svårt! Ibland så föreställer jag mej att vissa saker är så otroligt svåra att laga men när jag väl testar så inser jag att det är ju inte det! Pannacotta och kalops är två saker jag sköt upp i flera år, tänkte att det klarar jag inte. Och när jag testade? Tadaa, superlätt! Ibland borde man våga tro mer på sej själv och bara testa!
 
Nomnom.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0