Promenad

Frank har gått över till att vila en gång per dag istället för två, så han sover oftast ca 2-2,5 timmar nu, vanligt is kl 13-15. Och jag, jag har ju all tid i världen till att blogga. Men de senaste tre dagarna har jag varit så himla trött när han somnat att jag själv gått sova och sovit 1,5 timmar. Jag vet inte om det är allegi, förkylningen som fortfarande finns i kroppen eller om jag helt enkelt är trött för att jag varit i gång mer. Nåja, idag går jag inte sova. Jag har ätit lite lunch, kruxat av lite saker på todo-listan och tänkte nu få iväg ett inlägg. 
 
Vi vaknade vid 10 och den första timmen var som den alltid är, vi städade lite, Frank åt gröt, han lekte med sina bilar medan jag åt frukost. Bra så. Sen så lyckades han för tredje dagen i rad hälla ut vattnet ur hundarnas vattenskål.. Jag hade flyttat bort den eftersom jag lärt mej något de första två dagarna men lika väl så fick han ner skålen. Åååh vad arg jag blev! Igen fick jag torka vatten på golvet, hänga ut hundarnas täcken och kolla hur blöt Frank blev. Jag fyade honom och tog bort honom från buren och efter det satte han sej och skrek och grät, i 25 minuter. Han skrek när han var på golvet, han skrrk när han var i famnen, han skrek när jag satt brevid honom, han skrek när jag gick därifrån. Jag höll på att bli galen.. Till sist lugnade han sej och lyckades då nappa åt sej min telefon och när jag tog den av honom så började han igen.. Så här har vi haft det några dagar nu, jag tror och hoppas att det är en övergående fas..
 
Till sist klädde jag på honom och vi gick ut. Frank har blivit så duktig på att gå själv ute så vi är ute minst en gång om dagen och går omkring. Idag gick vi ner till gården och hälsade på djuren innan Frank sedan somnade på hemvägen! Så nu vilar jag mina öron och hoppas på ett bättre humör när han vaknar.
 
Små mu-mus! Två mammor med ett tvillingpar var!
 
Rhekkur och Kiev tyckte vi var intressanta
 
Rhekkur och Hari kikade på oss när vi gick
 
Våra egna djur var ju såklart också med
 
Jag går hem nu mamma!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0