Tacksam

Vi har haft en sån mysig förmiddag. Vi myste lite innan C åkte på jobb, sen lekte vi en stund innan det var gröt och frukostdags. Sen blev jag sittande, funderade vad vi skulle göra. Kändes så himla trist att bara vara inne med samma gamla grejjer i en och en halvtimme tills det var sovdags för Frank, men jag orkade inte heller gå på promenad. Så till sist tvingade jag mej från bordet och klädde på Frank och snörade på honom skorna. Våra 1-års fotografier kom idag så jag tänkte att vi kunde iallafall gå ner till gammelfarmor en stund med deras bilder. Så det gjorde vi. Frank överraskade med att visa att han kan gå själv ute nu. Han gick hela vägen hemifrån och en bra bit förbi våra postlådor, ca 300-350 meter! Vi fick promenadsällskap av granntanten.
 
Vi träffade gammelfarfar nere vid gården och även farmor som var i stallet innan vi gick till gammelfarmor. Där busade Frank omkring en timme innan jag lade honom i vagnen och vi gick hemåt. Han somnade precis när vi kom hem så jag tog ut hundarna och satte mej på en stol mitt på gräsmattan och bara njöt! Hundarna tossade omkring och jag satt där, ingen telefon, ingen ipad, ingenting. Bara jag och solen. Korna bökade i hagen bakom mej och det var så skönt att bara sitta där och lyssna och se. Jag hoppas alla får en sådan stund idag, och jag skall verkligen försöka ta en sån stund alla dagar. Våren är verkligen på kommande nu!
 
Jag känner mej otroligt tacksam, som får ha vår åländska familj så nära. Frank får träffa sina farföräldrar och gammelfarföräldrar nästan dagligen, vi bor avskillt och har egen gård och många olika djur runt oss! Det är så otorligt roligt att Frank växer och utvecklas, att vi hädanefter kan vara ute och leka och utforska världen ihop. Jag skulle inte byta bort det jag har mot något i världen! Efter några dagar med irritation och nedstämdhet så behövde jag en sådan här förmiddag, som sätter saker i perspektiv!
 
Snyggisen som var på farmors födelsedagskalas i tisdags!
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0